مدیریت رسانه و نظرات در وردپرس
مدیریت نظرات در وردپرس
در این قسمت آموزش وردپرس می خواهیم درباره نظرات در وردپرس صحبت کنیم. یکی از قسمتهای مهم در وب سایت شما میباشد، وقتی کسی در وب سایت شما کامنت یا نظر میگذارد به این معنی است از سایت شما دیدن کرده و مطالب یا محصولات خوبی داشتهاید. بیشتر کاربران ایرانی در بخش نظرات سوالات خودشان را میپرسند و مشکلات که در وب سایت یا محصولات و خدمات دارند. هر چند نظرات در شبکههای اجتماعی با وب سایت متفاوت است.
بخش نظرات در وردپرس، مکانی است که کاربران میتوانند دیدگاهها و سوالات خود را در مورد مطالب شما مطرح کنند. این بخش میتواند به ایجاد تعامل بیشتر با مخاطبان و بهبود محتوای شما کمک کند. اما برای بهرهبرداری بهتر از این بخش، باید به درستی آن را مدیریت کنید.
وقتی دیدگاه از سمت کاربر دریافت میکنید باید مواظب باشید نظرات اسپم نباشد و امنیت وب سایت شما از بین نرود. افزونههای امنیت وردپرس زیاد هستند که میتوانید از آن استفاده کنید. شما باید بخش نطرات را مدیریت کنید و اگر مشکوک بود حذف یا حتی غیرفعال کنید.
چرا مدیریت نظرات مهم است؟
- ایجاد تعامل: نظرات کاربران میتواند به شما کمک کند تا بهتر با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید و نیازهای آنها را بهتر بشناسید.
- بهبود محتوا: نظرات کاربران میتواند حاوی پیشنهادات و انتقاداتی باشد که به شما در بهبود محتوای سایت کمک میکند.
- افزایش اعتبار سایت: یک بخش نظرات فعال و مدیریت شده نشان میدهد که شما به نظر کاربران اهمیت میدهید و سایت شما پویا و زنده است.
- جلوگیری از اسپم: باید نظرات اسپم را به سرعت شناسایی و حذف کنید تا از اعتبار سایت شما کاسته نشود
نحوه مدیریت نظرات در وردپرس
- ورود به بخش نظرات: در پیشخوان وردپرس، به بخش “نظرات” بروید.
- بررسی نظرات جدید: نظرات جدید را بررسی کرده و آنها را تایید یا رد کنید.
- پاسخ به نظرات: به نظرات کاربران پاسخ دهید تا نشان دهید که به آنها توجه میکنید.
- حذف نظرات اسپم: نظرات اسپم را شناسایی و حذف کنید.
- تنظیمات نظرات: به بخش تنظیمات نظرات بروید و تنظیمات دلخواه خود را اعمال کنید (مثلاً تایید خودکار نظرات، نیاز به تایید ایمیل، و …).
به نظرات سایت اهمیت دهید!
دیدگاهها در وب سایت شما بخش مهم برای تبدیل کاربران به مشتری و افزایش میزان سئو سایت شما است. دیدگاهها در سایت مثل کامنتها در اینستاگرام است و کاربران ممکن است جواب سوالهای خودشان را در نظرات سایت شما پیدا کنند. در همین جهت ارتباط صمیمانه با کاربران وب سایت خود داشته باشید.
وقتی دیدگاههای سایت شما درگیری زیادی پیدا کند، موتورهای جستجوگر متوجه میشوند شما محتوای خوبی دارید و کاربران زیادی وارد وب سایت شما میشود. و سوالاتی که کاربران در نظرات سایت میپرسند احتمال زیاد در نتایج گوگل نمایش داده میشود.
ممکن است کاربران در سایت شما مشکلات محصولات و خدماتتان را بیان کنند و شما باید صبورانه به این سوالات جواب دهید و به رفع مشکلات سایت بپردازید.
مدیریت دیدگاهها در وردپرس
در پیشخوان وردپرس قسمت دیدگاهها کلیک کنید و وارد دیدگاهها شوید. تمامی نظرات وب سایت شما در این قسمت قابل مشاهده است.
در قسمت دیدگاهها به گزینههای پذیرفتن، پاسخ دادن، جفنگ و انتقال به زبالهدان را مشاهده میکنید. در ادامه به تک تک این موارد میپردازیم.
برای پاسخ به نظرات گزینه پاسخ را بزنید و اگر دکمه تایید بزنید نظر در وب سایت شما انتشار داده میشود. در ضمن ابزارهای هم برای ویرایش متن کامنت شما به صورت پیش فرض وجود دارد.
گزینه بعدی ویرایش سریع است با این گزینه شما میتوانید کامنت کاربران را ویرایش کنید و اگر نامفهوم بود ویرایش دهید و دکمه بروز رسانی بزنید.
کار با گزینه جفنگ
گزینه جفنگ در واقع همان اسپم است. اگر روی این گزینه بزنید کاربر مسدود میشود و در قسمت جفنگها متن کامنت کاربر میرود. اگر میخواهید دوباره متن کامنت که جفنگ انتخاب کردید را برگردانید باید در قسمت جفنگ بروید و با دو گزینه مواجه میشوید، جفنگ نیست و پاک کردن برای همیشه، شما جفنگ نیست را انتخاب کنید تا به دیدگاههای شما برگردد.
بیشتر : طراحی سایت در اصفهان
زبالهدان در مدیریت نظرات
گزینه بعدی زبالهدان است نظر کاربر حذف میشود البته در قسمت زبالهدان میرود و قابل بازگردانی میباشد. حالا شاید یه سوال برای شما پیش بیاید تفاوت جفنگ و زبالهدان چیه؟ جفنگ یا مسدود کردن کاربر دیگه نمیتواند نظر در وب سایت شما بگذارد ولی اگر شما انتقال به زبالهدان را بزنید کاربر باز هم نظر در وب سایت شما میگذارد.
همان طور که در تصویر مشاهده میکنید در قسمت زبالهدان دیدگاهی که شما حذف کردید قرار میگیرد، در این قسمت سه گزینه جفنگ، زبالهدان، پاک کردن برای همیشه وجود دارد. پاک کردن برای همیشه دیگر نمیتوانید دیدگاه را بازگردانی کنید.
دیدگاهتان را بنویسید
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.