فاکتورهای موفقیت در فروشگاه اینترنتی | طراحی فروشگاه اینترنتی
طراحی فروشگاه اینترنتی توسط تیم موج دیجیتال
فروشگاه ساز های زیادی وجود دارد که شما با سفارش طراحی فروشگاه اینترنتی می توانید یک سایت فروشگاهی برای خودتان داشته باشید. البته فقط به طراحی سایت توجه نکنید به خاطر اینکه فاکتورهای زیادی وجود دارد که شما را در طراحی فروشگاه اینترنتی اصفهان موفق میکند. شاید شما از قبل تجربه یک تجارت آنلاین را نداشته باشید پس ممکن است به راحتی نتوانید سایت خود را در گوگل رتبه بالا ببرید و سئو سایت خود را به درستی انجام دهید.
در این مقاله به برخی از فاکتورهای اصلی فروشگاه ساز ها و طراحی فروشگاه اینترنتی می پردازیم پس با تیم موج دیجیتال همراه باشید:
موفقیت بزرگ با طراحی فروشگاه اینترنتی شبیه دیجی کالا
درسته دیجی کالا بعد از چندین سال موفقیت بزرگی دست پیدا کرده است اما دلیل خوبی نمیباشد سایت مثل دیجی کالا طراحی کنید. یک سوال در ذهن همه ما هست اینکه: دلیل موفقیت این سایت فروشگاهی چیست؟ آیا می توان با طراحی سایت شبیه دیجی کالا موفق بود؟
اصلا مهم نیست که سایت شما شبیه به دیجی کالا باشد سایت به هر شکلی که باشد و فروشگاه ساز ها به نحوی که طراحی کنند فروش سایت شما با رعایت کردن اصول طراحی سایت اصفهان که در ادامه توضیح میدهیم بستگی دارد.
1. انتخاب نام برند مناسب برای فروشگاه اینترنتی
اولین نکتهای که در فروشگاه ساز باید توجه کرد راهاندازی یک فروشگاه اینترنتی انتخاب نام فروشگاه و ثبت دامنه است. اسم سایت شما در واقع یک تصویری از محصولات و کیفیت آن را در ذهن مشتری به نمایش میگذارد. یک نام مناسب تا حد امکان کوتاه، مرتبط با کسب و کار و خاص است. بسیاری از افراد گمان میکنند اگر نام سایتشان را بر اساس ساختار یک وبسایت مشابه و موفق انتخاب کنند موفقیت بیشتری کسب خواهند کرد.
از همین رو در بازار امروز فروشگاههای اینترنتی سایتهای زیادی با پیشوند دیجی یا پسوند کالا میبینیم. اگر شما سایت فروشگاهی دارید یا قصد خرید فروشگاه ساز شبیه دیجی کالا را دارید قطعاً با این سوال روبرو خواهید شد که چرا بعضی از سایت های فروشگاهی موفق و برخی دیگر این گونه نیستند.
2. انتخاب هاست پر سرعت
بعد از طراحی سایت و آماده شدن سایت باید یک فضای را خریداری کنیم و سایت را در هاست آپلود کنید میزبان وب یا هاست میگویند. علاوه بر اینکه سرور میزبانی شما باید پایداری بالایی داشته باشد و سایت شما را در تمام ساعات شبانهروز در دسترس مشتریان قرار دهد، عموما فروشگاههای اینترنتی مصرف زیادی از منابع سرور دارند و میبایست
سرویسی برای آنها تهیه شود که پاسخگوی این نیاز باشد. یک هاست کم منبع جز کلافگی برای شما حاصلی نخواهد داشت و باعث میشوند نتوانید بر روی هدف فروشگاه خود تمرکز کنید. دقت داشته باشید هر چقدر آپ تایم هاست شما بالاتر باشد رباتهای گوگل سایت شما را سریعتر ایندکس میکند.
طراحی فروشگاه اینترنتی | نکات طلایی داشتن فروشگاه اینترنتی
قبل از شروع طراحی سایت فروشگاهی:
- نیچ خود را پیدا کنید: در چه زمینهای میخواهید فعالیت کنید؟ چه محصولاتی میخواهید بفروشید؟
- مخاطبان خود را بشناسید: چه کسانی مشتریان ایدهآل شما هستند؟
- رقبای خود را بررسی کنید: چه فروشگاههای اینترنتی دیگری در زمینه شما فعالیت میکنند؟ نقاط قوت و ضعف آنها چیست؟
- یک برنامه ریزی تجاری بنویسید: اهداف خود را مشخص کنید و گامهایی را که برای رسیدن به آنها باید بردارید، تعیین کنید.
پلتفرم مناسب
پلتفرمهای مختلفی مانند Shopify، WooCommerce و Magento برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی وجود دارد.
محصولات داخل سایت بزارید
توضیحات دقیق و تصاویر با کیفیت بالا از محصولات خود ارائه دهید.
طراحی جذاب و کاربرپسند
فروشگاه شما باید بصری جذاب و برای جستجو آسان باشد. سایت هر چقدر ساده باشد مشتری بهتر خدمات شما را پیدا میکند و بهتر ارتباط برقرار میکند.
استراتژی بازاریابی
از طریق کانال های مختلف مانند سئو، تبلیغات پولی و رسانه های اجتماعی، فروشگاه خود را تبلیغ کنید.
تخصصی کار کنید
بعد طراحی فروشگاه اینترنتی با فروشگاه ساز ها شما به مرحله انتخاب محصول یا کالای مورد نظر خود میرسید. سعی کنید برای فروش محصول در فروشگاه اینترنتی خود از یک نوع محصول مثلا در زمینه لباس هستید فقط لباس مردانه شروع کنید تمام فروشگاه های اینترنتی در ابتدای کار شاخه به شاخه نشدهاند امروزه میبینید تنوع بسیاری زیادی در دستهبندی محصولاتشان دارند شروع کارشان با تخصص بر یک گروه از محصولات بوده است. سعی کنید برای شروع نسبت به فروش کالاها یا خدمات حرفهی تخصصی خودتان اقدام کنید و زیاد از این شاخه به آن شاخه نپرید.
بر قراری ارتباط با مشتریان
زمانی که مشتری در فضای مجازی خریدی را انجام میدهد فروشنده را نمیبیند در همین جهت باید بتوانید ارتباط بیشتری با مشتریان برقرار کنید راه های ارتباطی مثل تلفن، ایمیل و گفتگوی آنلاین داشته باشید.
در مورد فروشگاههای اینترنتی گفتگوی آنلاین بسیار میتواند در رشد فروشگاه شما مؤثر باشد. هر چقدر آنلاین باشید و جواب مشتری را سریع پاسخ دهید اعتماد بیشتری به آنها میدهید.
قیمت های مناسب
در فروشگاه ساز در زمانی طراحی سعی کنید از امکانات قیمت گذاری به بهتری شکل ممکن استفاده کنید. داشتن قیمت های مناسب و رقابتی،
به گونه ای که به جای داشتن تعداد محدودی مشتری، مشتری بیشتر ولی سود کمتری داشته باشید این امر در طولانی مدت منجر به سود و بازدهی بالای کار شما خواهد شد. با جلب اعتماد مشتری می توانید از رقابتی کردن قیمت ها به صورت معقول بکاهید.
سئو سایت را در الویت بگذارید
سئو سایت اصفهان یکی از مهترین ابزار وب سایت می باشد، اگر می خواهید موتورهای جستجو شما را در الویت برای رتبه بندی قرار دهند حتما باید آموزش سئو اصفهان را با تیم آژانس مهندسی موج دیجیتال برای وب سایت خود در چند هفته سپری کنید.
چند نکته برای سئو سایت فروشگاهی
محتوای با کیفیت
- محتوای خود را برای کلمات کلیدی مرتبط با کسب و کارتان بهینه کنید.
- مقالات وبلاگ، راهنمای خرید و سایر مطالب آموزنده و جذاب بنویسید.
- از تصاویر و ویدیوهای با کیفیت بالا استفاده کنید.
- محتوای خود را به طور مرتب به روز کنید.
ساختار وب سایت بهینه باشد
- از یک URL واضح و مختصر برای هر صفحه استفاده کنید.
- از عناوین و توضیحات متا دقیق و جذاب استفاده کنید.
- از ساختار داخلی مناسب با پیوندهای داخلی مرتبط استفاده کنید.
- وب سایت خود را برای موبایل بهینه کنید.
ارتباط با وب سایت ها
- از وب سایت های مرتبط با کسب و کارتان بک لینک دریافت کنید.
- در انجمن های آنلاین و شبکه های اجتماعی فعال باشید.
- محتوای خود را در سایر وب سایت ها به اشتراک بگذارید.
سرعت بارگذاری وب سایت
- از تصاویر فشرده شده استفاده کنید.
- کد خود را بهینه کنید.
- از یک هاست قابل اعتماد و پرسرعت استفاده کنید.
کلام آخر:
هدف اصلی سایت فروشگاهی فروش محصول های متنوع و با قیمت مناسب میباشد و بازدهی بالا داشتن وب سایت ها یکی از عوامل مهم در طراحی فروشگاه اینترنتی اصفهان میباشد. البته با این روند قیمتها و بالا و پایین رفتن قیمتها باعث سختی بیشتر در کار میشود بنابراین مدیران سایت فروشگاهی باید کاملا نسبت به کم زیاد شدن نرخ تبدیل سایت خود هوشیار باشند.
دیدگاهتان را بنویسید
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.