تاثیر رپورتاژ آگهی در برندینگ
تاثیر رپورتاژ آگهی در برندینگ
برند معرف هویت یک شرکت است که با یک نماد و یا طرح مرتبط با کسب و کار آن شرکت مشخص میشود. در صورتی که یک شرکت بتواند با یک کمپین بازاریابی قوی برند خود را به مشتریان معرفی کند فروش محصولات شرکت بسیار آسانتر خواهد شد. اما مساله این جا است که در بازار رقابتی امروز تمام شرکتها نمیتوانند برندسازی موفقی داشته باشند. پس چگونه میتوانیم به یک برند ماندگار در ذهن مشتری تبدیل شویم؟
رپورتاژ آگهی امروزه به یکی از بهترین و محبوبترین روشهای برندسازی اینترنتی تبدیل شده است. تبلیغات از طریق رپرتاژ آگهی چندی است که توسط بسیاری از صاحبان کسب وکار و مدیران برندهای بزرگ مانند هواوی و سامسونگ نیز دنبال میشود. تاثیر رپورتاژ آگهی در برندینگ امروزه بر هیچ کسی پوشیده نیست .
رپورتاژ آگهی در معنای گزارش به خبرهای تبلیغاتی گفته میشود که برای شناساندن محصولات برندهای مختلف در سایتهای خبری منتشر میشود. متن رپورتاژ آگهی با یک یا چند کلمه کلیدی به وب سایت تبلیغ دهنده لینک میشود از آن جایی که رپورتاژ آگهی به تبلیغ غیر مستقیم محصول میپردازد از این طریق به راحتی میتواند بر روی مخاطب تاثیر بگذارد. این تبلیغ در صورتی که بتواند علاقه و هیجان را در مخاطب ایجاد کند قدرت تاثیرگذاری بسیار بالایی را خواهد داشت و در مسیر توسعه یک برند کمک شایانی خواهد کرد.
اما اینجا این سوال مطرح میشود که تاثیر رپورتاژ آگهی در برندینگ چیست و چه تاثیری میتواند در توسعه یک برند داشته باشد؟
اولین تاثیر رپورتاژ آگهی در برندینگ: القای حس خوب برند توسط رپورتاژ آگهی به کاربر
امروزه با افزایش چشمگیر حجم کمپینهای تبلیغاتی در رادیو، تلوزیون و روزنامه ها یک نوع حالت دفاعی نسبت به این محتواها در مخاطب ایجاد شده است و بدون اغراق میتوان گفت در حال حاضر با یک مخاطب تبلیغ زده مواجه هستیم. شاید خود ما هم بارها هنگام پخش تبلیغات تلوزیون کانال را عوض کردهایم و نسبت به محتواهای تبلیغی در روزنامه و یا سایر رسانه ها بی تفاوت بودهایم. اما فکر کنید در یک وب سایت خبری در حال مطالعه یک متن درباره تاثیر طب سنتی در سلامتی فرد هستید. در این مقاله بیشتر گیاهان دارویی وخواص آنها معرفی میشود. در ادامه روش های کاشت و برداشت و بسته بندی این محصولات شرح داده میشود و در پایان نویسنده به ویژگی های مثبت یک وب سایت آنلاین فروش محصولات گیاهان دارویی میپردازد و از تجربه رضایت بخش خود در ارتباط با خرید از این وب سایت صحبت میکند. این مقاله در واقع یک رپرتاژ آگهی درباره وب سایت فروش گیاهان دارویی است که شما آن را با لذت تمام مطالعه کرده اید و به احتمال زیاد نام کارخانه تا مدت های زیادی در خاطر شما خواهد ماند.
یا ممکن است در یک وب سایت، جدول زمانی پخش شبکههای مختلف تلوزیونی را مشاهده کنید که در پایان با پرسیدن یک سوال ذهن شما را درگیر میکند. سوال این است: آیا میخواهید برنامههای تلوزیونی را مطابق با برنامه زمانی خود ببینید؟
جواب عموم مردم مثبت است پس مخاطب برای پیدا کردن راه حل به مطالعه ادامه متنی میپردازد که در آن به صورت هوشمندانه یک اپلیکیشن با امکان مشاهده زنده و آنلاین تمام شبکههای تلویزیونی معرفی میشود.
این شکل غیرمستقیم تبلیغات همان رپورتاژ آگهی است که به خوبی با استفاده از محتوای خبری توانسته است با معرفی نیروی انسانی و روایت داستان کسبوکار به مخاطب حس خوبی از برند یا محصول مورد نظر انتقال دهد.
دومین تاثیر رپورتاژ آگهی در برندینگ: عدم حذف رپورتاژ از سایتها
یکی از دلایل محبوبیت رپورتاژ آگهی بین صاحبان برند طول عمر رپورتاژ آگهی است زیرا نیازی به تمدید انتشار آن ندارید و هزینه ای پرداخت نمیکنید. با پرداخت تنها یکبار هزینه انتشار، تا زمانی که وب سایت شرکت تبلیغ کننده فعال باشد محتوای رپرتاژ آگهی حذف نخواهد شد پس میتوان گفت رپورتاژ آگهی یک تبلیغ دائمی است.
سومین تاثیر رپورتاژ آگهی در برندینگ: افزایش اعتبار برند در نزد گوگل از طریق رپورتاژ آگهی
رپورتاژ آگهی در صورتی که در یک رسانه معتبر و مرتبط با حوزه فعالیت منتشر شود که نزد مخاطبان نیز دارای اعتبار بالایی است به صورت چشمگیری میتواند اعتبار وب سایت تبلیغ دهنده را نزد موتورهای جستجو بالا ببرد. زیرا در صورتی که وب سایت منتشر کننده رپرتاژ آگهی پربازدید باشد با قرار دادن لینک در متن رپرتاژ آگهی بازدیدکنندههای خود را به سمت وب سایت تبلیغ دهنده هدایت خواهد کرد و سبب افزایش ترافیک وب سایت خواهد شد. ترافیک سایت نشان دهنده محبوب بدون یک وب سایت می باشد و این محبوبیت تاثیر مستقیم روی سئو سایت دارد زیرا موتورهای جستجو همواره به دنبال سایتهایی هستند که مورد توجه کاربران است و اگر وب سایتی دارای ترافیک بالا باشد گوگل آن را در رتبه بندی سایت نشان می دهد.
چهارمین تاثیر رپورتاژ آگهی در برندینگ: آشنایی با بیوگرافی مدیران برندها
باید در نظر داشت در بیشتر موقع مشتریها برای خرید یک محصول به یک داستان احتیاج دارند. این داستان میتواند بیوگرافی مدیران برند و یا نحوه شکل گیری برند باشد. مشتریان در صورتی که بتوانند با بینش مدیران و صاحبان کسب و کار آشنا شوند به سرعت خواهند توانست با خود برند نیز ارتباط برقرار کنند. در بیشتر مواقع صاحبان اصلی برند در پشت پرده باقی میمانند و شرکتها محور اصلی تبلیغات میشوند در صورتی که انسانها به تعامل اجتماعی با یک شخص حقیقی بسیار علاقه مندتر هستند. بهترین محصولات خوش ساخت و خوش آب و رنگ در صورتی که در ذهن مخاطب ماندگار نشود هیچ جایی در بازار رقابتی نخواهند داشت. رپرتاژ آگهی میتواند داستان پر فراز و نشیب مدیران در راستای شکل گیری یک برند و یا تلاش آنها در جهت رفع نیاز مردم باشد.
جمع بندی:
تاثیر رپورتاژ آگهی در برندینگ بدون اغراق بسیار چشمگیر است از این رو به یکی از شیوههای تبلیغاتی موثر در دنیای رقابتی امروز تبدیل شده است. اگر شما نیز برای توسعه برند خود به انتشار و یا نگارش رپرتاژ آگهی حرفهای نیاز دارید با سئو پندار در ارتباط باشید تا از راهنمایی کارشناسان مجرب بهره مند شوید. نحوه نگارش و درج کلمات کلیدی در بطن رپرتاژ آگهی نیازمند دانش کافی است. جهت دریافت اطلاعات بیشتر با شماره های سئو پندار تماس بگیرید تا از مشاوره رایگان کارشناسان مجموعه بهره مند شوید.
برچسب ها:
طراحی سایت ، سئو سایت ، مدیریت پیج اینستاگرام ، طراحی فروشگاه اینترنتی ، طراحی سایت در اصفهان
آژانس مهندسی موج دیجیتال مشاوره رایگان در بریندینگ و فضای مجازی تماس: 09039123194
دیدگاهتان را بنویسید
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.