بک لینک و تاثیر آن در سئو سایت

بک لینک فاکتور مهم در سئو سایت می باشد اما اصول بک لینک سازی بسیار مهم می باشد. اعتبار سایت شما باید بالا برود تا گوگل به آن رتبه دهد. حالا چطوری بک لینک بسازیم؟ از سایت های بک لینک خریداری کنیم؟
مفهوم بهتر بک لینک
اگر شما بخواهید در بازار محصولی را ارائه کنید باید چندتا کسب و کار شما را تایید کنند تا صاحبان کسب و کار محصولات شما را خریداری کنند، در حقیقت همان افرادی که شما را معرفی می کنند وب سایت های هستند که شما به آنها بک لینک می دهید تا گوگل به وب سایت شما اعتبار دهد.
پس اگر می خواهید در گوگل رتبه بالای داشته باشید، باید توسط وب سایت های که اعتبار بالای دارند معرفی شوید.
لینک سازی یا بک لینک چیست؟
به صورت ساده اگر بخواهیم جواب این سوال را بدهیم بک لینک چیست لینک هایی هستند که شما در صفحهی یا وب سایت دیگر دریافت می کنید.
فقط لینک به یه کلمه یا دو کلمه لینک سازی نیست بلکه لینک به عکس ها هم همان بک لینک سازی می باشد.
عوامل مفید در ساخت بک لینک خوب و با اهمیت
وبسایت لینک دهنده
سایتی که به شما لینک میدهد مهمترین عامل در کیفیت بکلینک محسوب می شود.
به عنوان مثال، اگر یک سایت مهم دولتی با بازدید بالا بکلینک دهد تاثیر آن به مراتب بیشتر از یک وبلاگ بیمحتوا و بدون بازدیدکننده است.
تحقیقات مربوط به تاثیر بکلینکها نشان میدهد که وبسایتهای بزرگ مانند سایت های دولتی، شرکتهای بزرگ و سازمانهای مشهور و برندها و مراکز دولتی بک لینک هایی قوی دارند.
رتبۀ صفحه در کلید واژه
اگر چه طراحی سایت اصفهان به تنهایی در کیفیت بکلینک تاثیرگذار است، اما دیده میشود بکلینک صفحهای از یک وبسایت نه چندان مشهور و مهم خیلی قویتر تاثیر گذاشته است.
دلیل این تاثیرگذاری بیشتر رتبۀ صفحه در کلیدواژه یا همان رتبه پیج است و صفحه با محتوای با کیفیت توانسته نیاز کاربران را برطرف کند. اگر از چنین صفحهای بکلینک بگیرید اثر بسیار بیشتری خواهد گذاشت.
روش ایجاد بک لینک
منظور از روش ایجاد بک لینک این است که بدانیم کجا و چگونه بکلینک بسازیم.
نوع لینک
موقع ایجاد هر لینک باید شناسهای (Attribute) برای آن تعیین می شود تا گوگل متوجه شود لینک از چه نوعی است.
- لینک فالو یا دوفالو (Dofollow): لینکهایی هستند که موتور جستجو آنها را دنبال میکند و وارد صفحه مقصد میشود.
- لینک نوفالو (Nofollow): لینکهایی هستند که موتور جستجو آنها را دنبال نمیکند.
- لینک تولیدشده توسط کاربر (UGC): لینکهایی که توسط کاربران در بخش نظرات سایت یا انجمنها ایجاد میشوند.
- لینک اسپانسری (Sponsored): لینکهایی هستند که در ازای قرار دادن آنها در سایت پول دریافت میشود.
بیشترین تاثیر را لینکهای فالو و کمترین تاثیر را هم لینکهای نوفالو دارند.
جایگاه لینک در صفحه
در این که لینک در کجای صفحه باید باشد بر روی کیفیت آن تاثیر میگذارد. در کل بکلینکها در میان محتوای اصلی صفحه نسبت به بکلینکهای بالای صفحات، کناره های صفحه و هر بخش دیگر از محتوای اصلی قویتر هستند.
انکر تکست
انکرتکست همان متنی از یک لینک است که کاربر آن را می بیند و روی آن کلیک میکند.
تعداد لینک در صفحه
هر چقدر میزان بکلینکها به یک صفحه یا یک وبسایت بیشتر باشد، احتمال تشخیص داده شدن اسپم توسط گوگل هم بیشتر میشود.
محتوای صفحه لینک دهنده
یکی از مهمترین عوامل در تشخیص کیفیت بکلینک ها محتوای وبسایت است.
گوگل با هوش مصنوعی متوجه می شود که موضوع کلی وبسایتها چیست و هر صفحه از چه موضوعی صحبت میکند.
محتوای یک وبسایت خبری و وبسایت آموزش خیاطی ارتباطی با یکدیگر ندارند
و اگر این دو سایت به هم بکلینک شوند گوگل رتبه ای به آن نمیدهد. در واقع هرچه محتوای وبسایتها به یکدیگر مرتبط شوند بکلینک های قویتری خواهیم داشت.
دائمی یا موقت
بکلینکها باید دائمی و قوی باشند اما بعضی از جایگاههای بکلینک
با توجه به ارزش بالایی که دارند به صورت موقت اجاره داده میشوند. یعنی تا زمانی که پول پرداخت کنید لینک شما میماند. لینکهای موقت
به صورت کلی توصیه نمیشود زیرا با هربار تغییر در بکلینکها گوگل متوجه رفتار اسپم می شود
و همیشه سعی کنید بکلینکهای دانمی ایجاد کنید.
راهاندازی وبلاگ یا وبسایت
زمانی که می خواهید بکلینک بدون هزینه بسازید بهترین پیشنهاد ما ساخت یک یا چند وبلاگ و یا حتی وبسایت است.
اکثر سرویسهای وبلاگ رایگان هستند و تنهای کاری که باید انجام دهید تولید محتوای مفید، مرتبط و رعایت سئو سایت داخلی است و حرکت بعدی شما بک لینک به وبسایت خودتان است.
ساخت شبکههای اجتماعی
اینستاگرام، توییتر و دیگر انواع صفحهها در شبکههای اجتماعی جایگاه لینکی در وبسایتشان دارند.
هر کسب وکاری معمولاً در این قسمت لینک صفحه اصلی وبسایت را درج میکند. هرچه تعداد فالوور بیشتری داشته و فعالتر باشیند امکان این که از طرف گوگل به عنوان یک بکلینک قوی شناسایی شوید بیشتر است.
آدرس وبسایت در پروفایل شخصی وبسایتها هم نوع مشابهی از بکلینک است.
هرچه این صفحهها جستجوی بیشتری داشته باشد و فعالتر باشد تاثیر لینک موجود در آن بیشتر میشود.
گوگل در حال حاضر صفحههای پروفایل را به خوبی تشخیص میدهد.
هر پروفایل در هر وبسایتی منبع خوبی برای بکلینک نیست.
با مجود این که این سبک موثر و کم هزینه است اما نداشتن محتوای مناسب و تعداد
بیش از حد بکلینک و زمانبندی نادرست در ایجاد بکلینک میتواند منجر به این شود
که گوگل به وبسایت شما شک کند. شک گوگل هم اگر زیاد شود در نهایت باعث جریمه یعنی سقوط رتبه در نتایج جستجو خواهد شد.
انجمنها و صفحههای پرسش و پاسخ
از دیگر روشها لینکدادن در انجمنها و صفحههای پرسش و پاسخ است.
در این روش کافی است به سوالات جواب دهید یا در موضوعات انجمنها فعالیت کنید
و هر وقت موضوع یا سوالی مرتبط با وبسایت شما مطرح شد در پاسخ به وبسایت خود لینک دهید.
جمع بندی
اگر بتوانید به عنوان مدیر سایت یک استراتژی خوب برای وب سایت پیدا سازی کنید و در همان زمینه کاری خودتان لینک سازی انجام دهید موفقیت بیشتری بدست می آورید. بک لینک اعتبار زیادی به وب سایت شما میدهد البته در صورتی که در وب سایت های قوی لینک سازی کنید.






دیدگاهتان را بنویسید