رپورتاژ آگهی چیست؟
رپورتاژ آگهی، روشی از تبلیغات متنی به صورت گزارش یا خبر گفته می شود، هدف اصلی این مدل تبلیغات اطلاع رسانی به افراد برای رویدادهای کسب و کارها در وب سایتها منتشر میشود. این نوع متن بعد از نوشتن و تایید سئوکار در وب سایتهای پربازدید مثل سایتهای خبری و سایتهای تبلیغاتی قرار میگیرد.
نکته مهم در نوشتن رپورتاژ آگهی، کلمات کلیدی و مهم در زمینه فعالیت خود به عنوان کلمه کلیدی باید در متن استفاده شود.
برای مفهوم بیشتر اگر در زمینه طراحی سایت فعالیت دارید کلمه کلیدی طراحی سایت اصفهان سرچ بالای دارد این کلمه را در متن خود تکرار میکنید تا گوگل متوجه شود این کلمه برای شما و وب سایتتان حایز اهمیت میباشد.
همان سئو سایت اصفهان. همچنین میتوانید جهت انتقال هرچه بهتر پیام خود به مخاطب از تصاویر، ویدئو ، نمودار و … در رپورتاژ آگهی استفاده کنید.
رپورتاژ آگهی، گزارشی بیطرفانه است که پیرامون موضوع، برند یا محصولی خاص، اطلاعاتی در اختیار کاربر قرار میدهد. امروزه ارادی زیادی در حال جستجو در اینترنت هستند،
روشهای تبلیغاتی و بازاریابی رنگ و بوی دیگری به خود گرفته است ابزارهای زیادی در زمینه بازاریابی به وجود آمده است. شما باید چند مدل از روشهای تبلیغات را پیادهسازی کنید تا مشتریان هدفمندی پیدا شود.
هدف از نوشتن رپورتاژ آگهی
به طور کلی هدف از رپورتاژ آگهی، این است که مخاطب، حس درک مناسبی از برند و محصول معرفی شده، داشته باشد.
یکی از بهترین حالت های این متن، استفاده از یک داستان ملموس و واقعی می باشد. در این نوع رپورتاژ، کاربر از خواندن متن لذت برده و هیچ گونه اجبار و تحمیل محصولی را حس نمی کند.
به همین دلیل خود به دنبال محصول آمده و احساس اعتماد بیشتری نسبت به خرید خود پیدا می کند. طبق تحقیقات و بررسی های انجام شده، به این نتیجه رسیده شد که مردم تقریبا همان زمانی که برای مطالعه محتوای معمولی و بدون هیچگونه هدف تبلیغاتی میگذارند، برای مطالعه رپورتاژهای تبلیغاتی نیز صرف می کنند.
در نتیجه میتوانید از اینگونه متون جهت افزایش مخاطبین سایت خود بسیار استفاده کنید.
مزیت رپورتاژ آگهی
برای دیدن شدن بهتر کسب و کار متدهای زیادی وجود دارد بیشتر وبمستران می دانند روش ها هزینه بر و نتیجه کوتاه مدتی دارد، البته متخصصان در حوزه تبلیغات و برندینگ سعی دارند کمتر محصولات را به صورت مستقیم معرفی کنند.
به دلیل اینکه اغلب مردم در برابر تبلیغات واکنش منفی نشان میدهند و سریع از صفحه سایت خارج میشوند.
در این مقاله چگونه بک لینک رایگان و قوی بگیریم؟ به بررسی موارد مهم تبلیغات هم اشاره کردیم.
قیمت رپورتاژ آگهی
رپورتاژ خبری برای تبلیغات نسبت به روشهای دیگر هزینه پایینتری دارد اگر متن جذابیت بالای داشته باشد مخاطب در همان لحظه جذب میشود متن حرفهای مهمترین و اصلیترین دلیل برای جذب است.
قیمت رپورتاژ آگهی با توجه به دامنه (Domain Authority) و قدرت صفحه (Page Authority) دارد. میانگین قیمت رپورتاژ آگهی بین 200 هزارتومان تا 3/000/000 میلیون تومان است
در ادامه مهمترین مزیت های رپورتاژ میپردازیم:
1- افزایش رتبه گوگل (سئو سایت)
کسانی که می خواهند صاحب کسبوکار اینترنتی شوند و یک وب سایت فروشگاهی طراحی راه اندازی کنند، رتبه سایت در گوگل بسیار حائز اهمیت است.
موتورهای جستجو به وب سایتهای که اصول تبلیغات اینترنتی را رعایت کردهاند بسیار اهمیت و رتبه خوبی به وب سایتها میدهد.
اگر در گوگل سرچ کرده باشید همیشه وارد سایتهای که لینک اول گوگل نشان داده شده است میشوید، در همین جهت متخصصان تیم موج دیجیتال به شما کمک میکنند تا برای سئو سایت خود به بهترین شکل ممکن رتبه سایت خود را افزایش دهید.
استفاده از کلمات کلیدی مناسب در رپورتاژ آگهی، تاثیر در افزایش رتبه سایت و سئو سایت خواهد داشت.
2- افزایش بازدید سایت
تبلیغات رپورتاژ در وب سایتهای پربازدید انتشار باید دهید، به همین خاطر از آنجایی که سایتهای منتشرکننده اغلب ترافیک بالایی دارند، کاربران زیادی رپورتاژ شما را دیده و با کلیک بر لینکهایی که شما در انتهای رپورتاژ قرار دادهاید، وارد سایت شما میشوند.
در نتیجه انتشار رپورتاژ آگهی در سایتهایی با بازدید بالا باعث افزایش بازدید سایت شما میشود.
3- بهبود دانش مخاطبان
متن رپورتاژ باید به نحوی نوشته شود کاربر را به خودش جذب کند مثل: محتوای جالب، مفید و قانعکننده تا کاربران را به برند یا محصول خود علاقهمند کرده و از این طریق دانش کاربران را پیرامون موضوع و یا محصول خاص افزایش دهید و اطلاعات جدیدی در اختیارشان قرار دهید.
4- تبدیل مخاطب به مشتری
سعی کنید علاوه بر دادن اطلاعات و معرفی محصول خود، در کاربر احساس نیاز ایجاد کنید. در این صورت هنگامی که کاربر به انتهای رپورتاژ آگهی میرسد، بر روی لینکهای موجود کلیک کرده و با ورود به سایت شما و بازدید از محصولاتتان، احتمال خرید افزایش مییابد.
نکات مهم در نوشتن محتوای رپورتاژ آگهی
برای نوشتن یک رپورتاژ استاندارد و مناسب، لازم است که به چند نکته توجه داشته باشید، تا هم ریورتاژ از کیفیت بالایی برخوردار باشد و هم مشتری جذب کند.
نکات مهم در نوشتن محتوای رپورتاژ عبارت اند از:
- در رپورتاژ فقط فکر سئو نباشید و احساس خواننده از متن رپورتاژ بسیار مهم است.
- حدود 1000 کلمه باشد و 4 تا 5 لینک nofollow در آن قرار گیرد و حداقل یک عکس جذاب سئو شده داشته باشد.
- لینک ها در محتوای رپورتاژ بر کلمه کلیدی خاصی تمرکز داشته باشند
- اصول سئو در تمام رپورتاژ آگهی رعایت شود.
رپورتاژ آگهی مؤثر
رپورتاژ آگهی متفاوت تر از تبلیغات است، باید با قلم جذاب نوشته شود، تا مخاطب در عین مطالعه دچار خستگی نشده و احساس نکند که متن تنها با هدف تبلیغات برای وی نگارش شده است.
در زیر چند نکته از موثرترین ویژگی های یک رپورتاژ ، را نام برده ایم:
- تمرکز خود را بر یک جنبهی جالبتوجه از کسبوکار بگذارید، و از توضیح همه مسائل بپرهیزید.
- چهرهای برای کسبوکارها ایجاد کنید، به عنوان مثال داستانهایی دربارهی صاحبان آن مشاغل و… .
- دربارهی چیزهایی بنویسید که برای خوانندهها جالب باشد.
- ساده، جذاب و روان بنویسید.
جمع بندی …
با افزایش متدهای تبلیغاتی و بازایابی متخصصان تیم موج دیجیتال سعی دارد بهترین روش بازاریابی اینترنتی و تبلیغات اصولی را برای کسب و کارهای نوپا پیاده سازی کند.
اما به دلیل عدم شناخت افراد، کسب و کارشان با مشکلات زیادی مواجه شده است. با ایتکه بسیاری از مردم بر این باورند که تبلیغات، بیهوده خرج کردن پول می باشد، اما حقیقت، اینگونه نیست.
در واقع، امروزه صاحبان کسب و کار ها، با تهیه رپورتاژ آگهی، و درج آن ها در سایت های پر باز دید و یا در تلویزیون و رادیو وسینما، سعی در معرفی محصولات و خدمات خود، به صورت هر چه ساده تر و جذاب تر دارند. به طوری که با بررسی های انجام شده به تاثیر چشم گیر رپورتاژ آگهی، در فروش محصولات و ارائه خدماتف پی برده شد.
مطالب مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.