الگوریتم گوگل چیست؟ معرفی الگوریتمهای جدید گوگل2021

الگوریتم گوگل چیست؟ معرفی الگوریتمهای جدید گوگل.
ما قصد داریم، در این مقاله مطالبی را در مورد الگوریتم گوگل برای شروع طراحی سایت اصفهان با
شما دوستان عزیز در میان بگذاریم؛ امیدواریم که خواندن این مطالب برای شما بسیار مفید باشد،
و شما دوستان عزیز به پاسخ تمامی سوالاتتان در مورد الگوریتم گوگل جدید 2021 گوگل در زمینه طراحی سایت اصفهان دست پیدا بکنید.
الگوریتمهای گوگل به زبان ساده مولفه هایی هستند، که گوگل در زمینه سئو سایت هم توجه های زیادی به
الگوریتم گوگل باید کرد چرا که با توجه به آنها سایت های مختلف را رتبه بندی می کند.
موتور جستوجوی گوگل از این الگوریتم ها برای ارائه پیشنهاد های بهتر و نمایش هر چه نزدیک تر
به موضوع مورد نظر کاربر،استفاده می نماید. در سالهای گذشته گوگل به ندرت دست به این الگوریتم ها میزد،
و چندین سال یکبار آنها را آپدیت میکرد، این یعنی در سالهای گذشته زمانی که یک سایت
در رتبه های برتر جستوجوی گوگل قرار میگرفت، تا مدت زمان طولانی رتبه آن تضمین شده بود، و به ندرت رتبه آن سایت در جستوجوی گوگل تغییر میکرد.
این موضوع باعث شده بود؛ برخی از افراد توسط سئو سایت به صورت سئو کلاه سیاه سودجو با سوء استفاده از
این موضوع سایتهای خود را در صفحه های اول گوگل بیاورند، بعد از طراحی سایت اصفهان شما باید به نکات پیرامون سئو سایت توجه زیادی کنید. و همچنین جایشان را در آنجا تثبیت بکنند.
اما امروزه بر خلاف گذشته گوگل از فاکتورهای جدیدی برای رتبه بندی سایتها استفاده میکند،
که صدها عامل و فاکتور جدید را شامل میشود؛ و هر کدام از این فاکتورها نقش زیادی در رتبه بندی گوگل را دارا هستند. حال به معرفی تکتک این الگوریتم گوگل میپردازیم.
الگوریتم پاندا
الگوریتم پاندا یکی از معروفترین الگوریتمهای گوگل میباشد.؛ که اولین بار در فوریه سال2011 پا به عرصه میدان گذاشت، و آخرین اپدیت آن هم در سال 2016 بود، و هنوز هم یکی از الگوریتمهای موجود در گوگل است.
وظیفه اصلی الگوریتم پاندا مبارزه با سایتهایی است که محتوای بیکیفیت و به ویژه تکراری را تولید میکنند.
پیشنهاد ما به شما این است که هیچ وقت در سایت خود محتوای کپی یا بیکیفیت قرار ندهید؛
چون اگر الگوریتم پاندا فقط یکی از محتواهای شما را بیکیفیت تشخیص دهد، گوگل کل محتوای سایت شنا را بیکیفیت تلقی خواهد کرد. در زمان سئو سایت به این نکته زیاد توجه می شود.
اگر به این فکر میکنید که الگوریتم پاندا در میان این هکه محتوا نمیتواند،
محتوای بیکیفیت من را پیدا کند کاملا در اشتباه هستید؛ چون این الگوریتم خیلی هوشمندتر از آن چیزی است که شما فکر میکنید؛ پس هیچ وقت در سایت خود محتوای بیکیفیت یا کپی قرار ندهید.
الگوریتم پنگوئن
این الگوریتم گوگل در سال ۲۰۱۲ و در ماه آوریل به دنیای اینترنت معرفی شد.
وظیفه اصلی پنگوئن، بررسی بک لینکها است؛ یعنی پنگوئن به بک لینکهای مفید امتیاز مثبت و به بک لینکهای مخرب امتیاز منفی میدهد تا هر کدام به واسطه عملکردشان در گوگل رتبه بگیرند.
در گذشته شما میتوانستید با گرفتن بک لینکهای زیاد سایت خود را در صفحه اول گوگل ببینید؛
اما با معرفی الگوریتم پنگوئن کاملا ورق برگشت؛ و در حال حاضر هیچ سایتی برای رتبه برتر شدن
در الگوریتم گوگل از بک لینکها استفاده نمیکند، چون به راحتی به وسیله گوگل قابل تشخیص است و به زیان خودش تمام خواهد شد.
اگر کلمات کلیدیتان در محتوای خود پر کنید، پنگوئن اجازه نمیدهد سایت شما در صفحه اول باشه.
در گذشته بسیاری از سایتها برای این که افراد بیشتری را به کلیک کردن روی لینک وبسایتشان ترغیب کنند ،از کلمات کلیدی به شکل انبوه در یک متن استفاده میکردند.
ولی حال اینگونه نست و اگر شما از کلمات کلیدی زیادی برای محتوای خود استفاده بکنید
که این کار خواندن محتوای شما را کسل کننده میکند، ولی چون در صفحه اول بودید
تعداد بازدید و ترافیک سایت شما بالا بود. ولی حال به راحتی توست الگوریتم پنگوئن شناسایی میشوید و این کار کاملا به زیان شما خواهد بود.
در حال حاضر تاکید پنگوئن گوگل روی وبسایتهاییست که محتوای باارزش تولید میکنند
و متنهایی که با کلمات کلیدی بمبباران شدهاند، کنار گذاشته میشوند.
چون الگوریتم پنگوئن شخصیت درون گرای دارد، هیچ وقت به شما اعلام نمیکند
که جریمه شدهاید و کاملا بیسرو صدا شما را از صفحه اول گوگل حذف خواهد کرد.
شما برای اینکه دوباره اعتماد پنگوئن را به خود جلب بکنید
باید لینک های اضافی را از محتوای خود حذف بکنید و همچنین شروع به تولید محتوای باکیفیت بکنید،
درست است که این کار کمی زمانبر است ولی باعث میود که شما دوباره سایت خود را در صفحه اول گوگل ببینید.
مطالب مرتبط:
سئو چیست؟ | بررسی جامع مباحث سئو و معرفی تکنیک ها | سئو سایت اصفهان
چگونه سرعت خزیدن ربات های گوگل (Google) را در سایت خود بالا ببریم؟ | سئو سایت اصفهان
تبلیغات در گوگل (Google Ads) | سئو سایت
دیجیتال بیزینس (کسب و کار دیجیتال) | انواع کسب و کار دیجیتال
الگوریتم مرغ مگسخوار
کار این الگوریتم گوگل سریع و دقیق مبارزه با کلمات کلیدی کاملا بیربط است. شاید در گذشته برای شما هم پیش آمده باشد، که بعد از جستوجوی یک کلید واژه با یک محتوای کاملا بیربط مواجه شوید؛ و در کسری از ثانیه با انبوهی از تبلیغات مختلف مواجه شوید.
در همین زمان بود که الگوریتم گوگل مرغ مگسخوار که یکی از دقیقترین الگوریتمها است را اجرا کرد.
کار این الگوریتم میتواند، با دیدن هر کلمه، تمام کلمات مترادف و مرتبط با آن را در سریعترین زمان ممکن پیدا کند
و با دقت بالا شما را به خواستهتان برساند. او به دنبال کشف روابط معنایی بین کلمات و ساختن شبکههای معناییست. شما میتوانید با انجام کارهای زیر توجه مرغ مگسخوار را به خود جلب بکنید.
1) تفکرتان مثل ربات نباشد.
اگر در نوشتن محتواهای قبلیتان مثل ربات فکر میکردید و همیشه از کلمات کلیدی محص استفاده میکردید،.
کافی ات که دوباره به ذهن خودتان برگردید، ذهن ما با شنیدن هر کلمه دایرهای از کلمات را میتواند تصور بکند؛ که معنی مشابهی با آن دارد پس بین کلمات پل بزنید و ذهنی خلاق داشته باشید و از کلماتی که هم معنی کلمات کلیدی شما است؛ و به ذهنتان میآید؛ به خوبی استفاده کنید.
2) زبان (Schema) نشانهگذاری استاندارد را فراموش نکنید!
برای معرفی صفحات با موضوعات مختلف کافیست در کدنویسی سایت، با نشانهگذاری استاندارد به گوگل کمک کنید تا متوجه شود محتوای سایت شما دربارهی چیست؟
در کنار موارد بالا، خوب است مواردی مثل استفاده از تصاویر و ویدیو بین محتوای نوشتاری برای جلوگیری از خسته کننده شدن و همچنین به منظور کاهش نرخ پرش، استفاده از نوشتههایی با کاراکتر محدود در کنار نوشتههای بلند و همچنین طراحی سایت و طراحی فروشگاه اینترنتی برای دستگاههای مختلف مثل موبایل و تبلت و … نیز مورد توجه قرار بگیرد.
الگوریتم گورخر
این الگوریتم گوگل بر فروشگاه اینترنتی نظارت میکند، و کار آن حذف فروشگاههای اینترنتی تقلبی و کلاه بردار است. بنابراین اگر شما صاحب یک فروشگاه اینترنتی هستید ومی خواهید
طراحی فروشگاه اینترنتی خود را انجام دهید بهتر است بدانید الگوریتم گورخر حواسش به سایت شما هست. گورخر به شدت مدافع حقوق کاربرهاییست که میخواهند یک خرید خوب و با کیفیت اینترنتی را تجربه کنند.
مهمترین مساله برای هر طراحی فروشگاه اینترنتی مسالهی اعتمادسازیست،
پس برای عبور از اولین مرحلهی اعتمادسازی و حفظ امنیت و تایید هویت،
گواهینامهی الکترونیکی SSL را داشته باشید. در مرحله دوم شما حتما باید راههای
تماس و آدرس فیزیکی فروشگاهتان را در سایت خود قرار دهید،و همچنین امکان رهگیری محصول خریدارهع شده را برای خریداران خود قرار دهید.
الگوریتم کبوتر
کار الگوریتم کبوتر اینگونه است؛ که وقتی شما یک رستوران یا بازار را جستو جو میکنید
سعی میکند که نزدیک ترین مکان را برای شما به نمایش بگذارد؛ به این ترتیب نتایج
سرچ گوگل برای شما متفاوت از کسیست که در یک محلهی دیگر همان عبارت را سرچ میکند.
الگوریتم کبوتر برای کاربران بسیار عالی است، اما برای صاحبان سایت چطور؟
چرا که این الگوریتم گوگل به برخی وبسایتها مثل وبسایتهای مرجع بسیار کمک میکند
و در عوض باعث حذف برخی وبسایتها از صفحهی نتایج جست و جو میشود.
اگر وبسایت شما اصول سئوی محلی را رعایت کرده باشد و با تولید محتوای
خاص و منحصر به فرد بتوانید کسب و کارتان را در دایرهی یک منطقه یا محلهی خاص تعریف کنید،
میشود گفت شانس بالا آمدن در صفحهی نتایج جست و جوی گوگل را خواهید داشت.
الگوریتم موبایل گدون
جدیدالگوریتم معرفی شده از طرف ربات گوگل میباشد؛ که هنوز به طور کامل اجرا نشده است،
و در برخی از کشورها به طور آزمایشی در حال اجرا میباشد.
هدف اصلی این الگوریتم گوگل حذف تمامی وب سایت هایی است که قابلیت نمایش بر روی موبایل و تبلت ها را نداشته باشند!
پس حتما توجه داشته باشید، که ساییتی که برای خود میسازید حتما قابلیت نمایش در موبایل و تبلت را داشته باشد؛ تا بعدا دچار مشکل نشوید.
جمع بندی
در این مقاله به بررسی برخی از الگوریتمهای مهم گوگل پرداختیم، این الگوریتمها به بررسی بهتر و دقیقتر فضای وب کمک میکنند. شاید در مرحله اول سخت گیرانه و مشکل به نظر برسد؛
اما به یاد داشته باشید که اگر این موارد را ندانید امکان این که سایت شما در صفحه اول گوگل باشد خیلی خیلی کم است.
شما با رعایت این قوانین به راحتی میتوانید سایت خود را در صفحه اول گوگل ببینید.
امیدواریم که از خواندن این مطالب لذت برده باشید؛ و به جواب سوالهایتان در مورد الگوریتمهای گوگل دست پیدا کرده باشید.






دیدگاهتان را بنویسید