الگوریتم های اینستاگرام راهی برای فروش در اینستاگرام

الگوریتم‌های اینستاگرام

الگوریتم ‌های اینستاگرام راهی برای دیده‌شدن کسب‌وکار تجاری شماست. تصور کنید مشتریان خاص کسب‌وکارتان وارد صفحه اینستاگرام شده و به طور متوسط حدود 3 دقیقه صفحات مختلف را پیمایش می‌کنند. چند تصویر از کافه محلی را لایک کرده، در رابطه‌با یکسری پست‌ها نظر می‌دهند و چند تصویر را برای اشتراک‌گذاری با دوستان ذخیره می‌نمایند. همچنین آن‌ها حساب شما را دنبال می‌کنند؛ بنابراین مطمئناً آخرین پیشنهاد را دیده‌اند. طراحی سایت اصفهان درست؟

خوب، برای دیده‌شدن در اینستاگرام کافی است در آن روز رتبه خوبی را در الگوریتم‌های مختلف اینستاگرام برای مشتری خاص دریافت کرده باشید. برنامه‌ریزی چندین پست در هر هفته و کمی تغییر آگاهانه در مورد استراتژی اینستاگرام، سبب افزایش نمایش اکانت تجاری شما به مشتریان بالقوه خواهد شد. راز این است که نحوه کار الگوریتم ‌اینستاگرام را بدانید و چگونه مانند یک حرفه‌ای بر آن‌ها تسلط یابید!

الگوریتم‌ های اینستاگرام برای تجارت

اینستاگرام درگذشته مکانی برای اشتراک عکس‌های فیلتر شده در نظر گرفته می‌شد، اما اکنون یک امتیاز رقابتی برای کسب‌وکار محسوب می‌شود. 90% کاربران اینستاگرام مشاغل مختلف را دنبال می‌کنند (از برندهای معروف تا کسب‌وکارهای محلی). اینستاگرام ششمین وب‌سایت پربازدید و چهارمین برنامه محبوب در جهان است، پس مکانی ایده‌آل برای بازاریابی اینترنتی و نزدیک شدن به مشتریان بالقوه خواهد بود. اما با داشتن بیش از یک میلیارد کاربر، چگونه صدای خود را به دیگران برسانید؟ نکته اصلی درک نحوه رتبه‌بندی بر اساس الگوریتم ‌های اینستاگرام است.

چگونه در برابر الگوریتم ‌های اینستاگرام پیروز باشیم؟

الگوریتم‌ها تصمیم می‌گیرند افراد به ترتیب و در هر بازه زمانی چه پست‌ها، داستان‌ها و محتوای IGTV را ببینند. محتوای ارگانیکی که بر اساس فعالیت قبلی مخاطبان، نظراتی که برای پست‌ها نوشته یا به اشتراک گذاشته‌اند و به‌طورکلی بیش‌تر درگیر چه محتوایی بودند.

این یک معادله ساده است، هرچه تعداد بیشتری شما را دوست داشته باشند، نظر دهند، پست‌هایتان را به اشتراک بگذارند و ذخیره کنند در الگوریتم ‌های اینستاگرام رتبه بهتری دریافت خواهید کرد؛ بنابراین، حتی اگر تعداد زیادی از دنبال‌کننده علاقه‌مند به پست آخر شما هستند و با آن تعامل دارند، یک استراتژی جدید برای بهبود رتبه این است که مخاطبین خود را تشویق به افزایش ذخیره‌سازی، اشتراک، کامنت گذاری و زدن برچسب روی نام تجاری برند کنید.

روش‌های بهبود رتبه اکانت تجاری در اینستاگرام

در ادامه چند روش بهبود عملکرد اینستاگرام بر اساس آگاهی از الگوریتم‌های متعدد اینستاگرام وجود دارد.

  1. اهداف تجاری را در برنامه محتوایی خود بگنجانید

به‌جای برنامه‌ریزی ساده یک تقویم مملو از محتوا در مورد چیزهایی که می‌خواهید با آن‌ها رتبه بهتری دریافت کنید، بنویسید. محتوای تولید شده باید سبب جذب مخاطب، تعامل و اشتراک‌گذاری با دوستان شود؛ بنابراین باید بدانید هدف پست فروش مستقیم یا اطلاع‌رسانی است؟ آیا محتوا نیاز کاربر را برآورده می‌سازد؟ چگونه آن‌ها را وادار کنم کاری را انجام دهند؟ فقط با کمی نگاه به جلو، محتوای شما می‌تواند به تعامل واقعی در زمان واقعی با مخاطب برسد.

  • مرتباً ظاهر شوید و ثابت‌قدم باشید

برای جلب اعتماد مخاطبین به طور مداوم ظاهر شوید و بدانید که مخاطبین از شما چه انتظاری دارند، لزوما این معیاری برای رتبه‌بندی در الگوریتم‌های مختلف اینستاگرام نیست اما سبب جذب اعتماد افراد می‌شود.

  • از قابلیت (Reels) اینستاگرام استفاده کنید

ریلز (Reels) جدیدترین ابزار و یک تاکتیک رقابتی اینستاگرام در مقابل تیک تاک است. کلیپ‌های 15 ثانیه‌ای را با فیلتر و موزیک موردنظر خود ایجاد کنید. ویدئوهای تحت عنوان ریلز 67% بیشتر از ویدئو معمولی تعامل دارند و در رتبه‌بندی الگوریتم ‌های اینستاگرام موردتوجه قرار می‌گیرند؛ بنابراین شجاع باشید و ایجاد کنید!

  • داستان‌ها (Stories) را برنامه‌ریزی کنید

بیش از 500 میلیون نفر روزانه داستان‌ها را دنبال می‌کنند، با خلاقیت مرتبا داستان‌ها را ارائه نموده تا افراد بیش‌تری را جذب کنید.

چند ترفند برای ایجاد داستان‌ها (Stories)

  • در داستان‌ها محتوای کمی طولانی بنویسید تا زمان صرف شده برای دیدن استوری را افزایش دهید.
  • محتواهای خاص و زمان‌بندی شده بنویسید تا مردم محتوای شما را پیش‌بینی کنند.
  • با استفاده از آزمون‌ها، نظرسنجی‌ها و سوالات، فرصت کافی برای تعامل کاربر را ایجاد کنید.
  • برای تشویق اشتراک داستان از هشتگ و ذکر نام برند استفاده کنید.

ایجاد محتوای اختصاصی و زمان بندی داستان ها (Stories)

تاثیر هشتگ در بهبود رتبه اینستاگرام

باتوجه‌به نظر برخی کارشناسان استفاده از 11 تا 30 هشتگ در هر پست سبب بهبود رتبه در الگوریتم‌ های اینستاگرام می‌شود اما کیفیت هشتگ موضوع مهم‌تری خواهد بود. به‌هرحال، هشتگ‌ها نه‌تنها ابزاری برای یافتن محتوای شما توسط مخاطبان‌اند، بلکه با انتخاب هوشمندانه می‌توانند مخاطبان جدیدی را به سمت شما سوق دهند؛ بنابراین، اختصاص دادن زمان برای جمع‌آوری هشتگ‌های مناسب ارزش آن را خواهد داشت.

کلام آخر

الگوریتم‌ های اینستاگرام دائما به‌روزرسانی شده تا اطمینان حاصل کنند که کاربران واقعاً آنچه را برایشان جذاب است می‌بینند. هرچه محتوای اختصاصی‌تر و واضح‌تری بسازید، اینستاگرام به کسب‌وکارتان علاقه‌مند شده و به مخاطبان بیش‌تری نمایش می‌دهد.

سئو سایت اصفهان

آموزش کسب درآمد از اینستاگرام + کارگاه آموزش اینستاگرام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *